søndag 25. september 2011

En tankevekker..

Jeg døde i dag .... Du ble lei av meg, jeg trakk et uheldig tall. Jeg er i en svart plastpose i et deponi nå. En annen valp vil få mitt knapt brukte bånd. Mitt halsbånd var skittent og altfor lite, men du gjorde det før du sendte meg til Rainbow Bridge. Ville jeg fortsatt vært hjemme hvis jeg ikke hadde tygget dine sko? Jeg visste ikke hva det var, men lær luktet godt! Jeg visste ikke .. Jeg ville bare leke og det klødde i munnen min. Du glemte å kjøpe hundeleker. Ville jeg fortsatt vært hjemme hvis jeg hadde vært stueren? Du gnidde nesen min i mine feil, det bare gjorde meg skamfull, jeg var forvirret Jeg skjønte ikke hva jeg gjorde galt. Hvorfor leste ikke du bøker eller spurte en vetrinær om lydighet, som kunne ha lært deg hvordan du ville lære meg å gå til døren. Ville jeg fortsatt vært hjemme hvis jeg ikke hadde lopper i pelsen? Uten loppemedisin, kunne jeg ikke bli kvitt dem . Du forlot meg i hagen i flere dager, det er hvordan jeg fikk dem. Ville jeg fortsatt vært hjemme hvis jeg ikke hadde bjeffet? Jeg ville bare si, "Jeg er redd, jeg er alene, jeg er her, jeg er her, ville jeg bli din beste venn." Ville jeg fortsatt vært hjemme hvis jeg hadde gjort deg glad? Du slo meg, hvorfor lærte ikke du meg å høre på deg? Ville jeg fortsatt vært hjemme hvis du hadde tatt deg tid til å ta vare på meg og lært meg opp? Du har ikke plaget meg siden den første uken eller så, men jeg brukte all min tid på og vente på at du elsket meg. Jeg døde i dag. Jeg var valpen, jeg elsket deg av hele mitt hjerte med hele min lille kropp ...Det er på tide å stoppe all dyreplageri...

Ingen kommentarer: